onsdag 22 juni 2011

På tu man hand

Tjingeling VÄNNER! Betydligt bättre väder i dag men jag vill ha RIKTIG sommar, men det är ju midsommarvecka och då brukar det alltid svaja. Vi håller tummarna för uppehåll så vi i allafall kan äta ute.
I dag har vi, alla tre förskolor, firat midsommar med dans kring stången, trevligt och alltid lika spännande och utmanade att få ihop ringarna! Jag tyckte nog att sångrepertoaren var lite kort i år hmmmm kanske lite bättre förberedelser?!? Jag kanske får återuppta mitt allsångsansvar, hahahahah!

Hämtade som vanligt OLIVER och när jag kom så hade han precis ramlat, tullelille! Mormor var den som skulle trösta, ingen annan!
Vi torkade tårar och blåste på det onda och sen tog vi bussen till Rådsparken i Huddinge där det finns både djur och en lekpark. Djuren var dock lite svårflörtade och tuppen han tog det säkra före det osäkra och sprang in i hönshuset när Oliver kom och ville klappa. - Mormor hämta tuppen! 
Vi åt varsin Piggelin och sen gick vi till Centrum för att ta bussen hem. Vi hann in i leksaksaffären innan bussen kom, vilken tur!







 När jag lämnat Oliver så åkte jag en liten shoppingsväng till Haninge och som vanligt så träffar jag på någon jag känner! KUL! Tiden går bara såååååå fort när man har mycket prat att "ta igen" när man inte ses så ofta......
I morgon är det massor att saker som måste fixas innan "bossen" går på semester och om en vecka är det min tur, det ska bli väldigt skönt!
Kramar till er alla
Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar