torsdag 23 juni 2011

Koll på läget och lite annat

Tjingeling på torsdagskvällen! Vilket busväder vi haft över oss idag. Hur mycket kan det regna? Det känns som om sommarens regnkvot är fylld....ge mig SOL och VÄRME, please........  Tittar precis ut genom fönstret  och ser att det börjat regna igen.....suck!!!! Nej förresten det VRÄKER ner. Min dag började verkligen inte bra idag. För sov mig men inte så att jag kom för sent till jobbet utan mer att min heliga morgonfikatid uteblev. Det blev en snabbfika med mannen och eftersom de regnade ville jag ha skjuts till jobbet, bara gilla läget alltså.  Dagen har varit fylld av "check up´s" det är så mycket pågång i vår enhet och det känns som om allt ska var fix och färdigt innan semestrarna drar i gång på allvar. Efter sommaren så utökas vår enhet med två förskolor till så sammanlagt så har jag/vi ansvar för verksamheten på 18 avdelningar. Hoppsan! Så då insåg jag att jag är i behov av en större, till formatet, almanacka. Det blev inte en svart den här gången utan den här läckra färgen. Min almanacka är mitt liv, jag skulle inte klara mig utan den!

Jag har även hunnit ned att träna 1 timme Step up, skönt att ösa loss och bli så där skönt trött.
Midsommarafton i morgon och då åker vi till Köping en tradition vi hållit fast vid i över 20 år fast nu har vi lagt ner brännbollen och lekarna och ägnar oss att äta och dricka istället. Svägan! rosén ligger på kylning!
Innan regnet kom......

  Mys
Kramar till er alla fina
Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar