lördag 25 juni 2011

Dagen efter

 God fortsättning på midsommarhelgen!
Vädergudarna var med oss i går, inte en droppe regn och vi kunde sitt ute och äta. Herre gud vad mat det blev när allas bidrag kom på bordet, men GOTT var det!
Vi höll på traditionen i år med, Clarre och jag grillade och de andra hjälptes åt med att duka fram sill, ost , grillsåser, bröd, sallader, ost, gräddfil, färsk potatis,.......
En annan tradition vi oxå håller benhårt på är de första 5 minutrarna, då är det ett hysteriskt skickande av allt det ätbara på bordet. När allas tallrikar är fyllda till bräden då infinner sig lugnet och alla äter och njuter av allt det goda ända tills det ska "backas" då börjar vi om igen...men det är som Oliver säger mysigt !
Efter maten så serverades Ulla-Britts berömda jordgubbstårta, alltid lika populär!
Vi hade en jättetrevlig dag/kväll och som vanligt så lämnar man Himmeta proppmätt.
Bjuder på några till bilder från vår midsommar
 Pappa och mamma
 Oliver och Sebastian leker med bilarna......
Storasyster och lillebror
Svågrarna
 Sebastian och Ellinore var modiga och badade 
Lill Messi och hans pappa

 Svägan och med våra fina mammor
 Kärlek
 ÄLSKLINGSUNGEN
Jag plockade 7 sorters blommor men satte dom i en vas istället för under kudden,skulle det funka? 
Jo då jag drömde om min stora kärlek..........

Kramar från mig till Er
Helene

1 kommentar:

  1. Ni ser ut att haft mysigt! Undrar var din bror (för ni var väl hos dem?) har köpt deras pool, vi e på jakt efter en ny....Den såg sjysst ut.
    Kram T

    SvaraRadera