fredag 3 juni 2011

Fredag, fix och middag på balkongen

God kväll FININGAR!
 Vilket väder. Vilken dag och allt är nästa på plats här hemma! Ja kan det bli bättre? Nja tveksamt men ......
Dagen då? Jag vaknade av solen redan klockan 4,00! Ja ja ganska väntat eftersom gardiner/ persienner/rullgardin saknades! Somnade dock om och när jag vaknade nästa gång var klockan 7.30 och då var det helt ok att gå upp!
Dagens "To do" var inköp av en ny dammsugare, det blev en svart, liten och snygg och även nya sovrumsgardiner modell hissgardin med den ljuvliga texten " Amor vincit omnia". För er oinvigda är det latin och betyder kärleken övervinner allt!
Vi har även hunnit med en MC-tur i det fina vädret. Vi åkte till Percys kött i Norrviken, Stockholms i särklass bästa charkuteriaffär. Där köpte vi dom berömda Hawaiiburgarna som vi avnjöt tillsammans med svensk färskpotatis och en hög med rivna morötter( cant live without it) och lite öl å vin på vår soliga balkong.
Men dagens lilla solskenshistoria stod OLIVER för. Mamman och han kom förbi på lunch och när de skulle åka hem så kramade han om morfarn klappade honom på axeln och sa - Hejdå gubben! Ja vi fick oss ett gott skratt!!!!!!
Nu ska jag hoppa in i duschen och sen blir det nog filmtajm. I morgon är det den årliga MC träffen i Norrtälje så dit åker vi. See U!
Oliver kollar läget!

Percys kött i Norrviken, väl värt ett besök!

 Hawaiiburgarna färdiga ätt stekas

 Min fina hissgardin "Amor vincit omnia"
 En något tunnklädd man!
 Gissa vilken som är min tallrik? En riktig "crush on morötter" kan man lugnt säga! Hahahah

Dessa lövkojor står på mitt vardagsrumsbord och luktar sååååååå gott!
Kramar
Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar