torsdag 21 juli 2011

V.I.P

Halloj VÄNNER redan torsdagkväll och regnet verkar dra sig bort från vår vackra stad!

Dagen har jag spenderat med Oliver och mamman på Aquaria och i den stora staden. Klockan nio möttes jag av dem vid tunnelbanan i Farsta där Oliver lyckligt informerade mig om att vi skulle åka tunnelbana till fiskarna.
Vi och några tappra turister tog färjan över till Djurgården. Vi var tidiga och fick vänta en kvart innan Aquaria slog upp sina portar. Men vad gjorde det vi blev filmade och intervjuade av museét eget filmteam om våra förväntningar inför besöket, hur ofta vi kom dit, ...........sen filmade de oss inne på museet. Filmen ska användas för att locka besökare och folk att vilja jobba där. Fasiken vad folk kommer att vilja gå dit nu! Säger bara BYGG UT! Ha hahahaha



Det som Oliver tyckte var roligast var att gå ner i kloaktunneln, mamman offrade sig första gången men sen fick även jag "bita" ihop och gå ner där. No like men vad gör man inte för den lille älsklingen?
Oliver somnade i vagnen efter Aquaria och vi fick en uppfriskande promenad i duggregnet till Östermalmshallen där vi tänkte äta lunch men det var snuskigt dyrt och fullsatt så vi travade vidare mot T-Centralen och Gallerian, lika fullt där så vi hamnade tillslut på Mc D. Jag åt en helt ok Kycklingsallad medans de andra två åt den traditionella hamburgaren och "pomm fritt". Sen var det dags för toabesök och då är det NK som gäller, rent och fräscht!

Eftersom Oliver kan det mesta "kälv" nuförtiden så vill han gå "kälv" och när han fick välja vart så blev det BR leksaker.
Mitt i allt tryckande och testande på alla utryckningsfordon som stod inom räckhåll så upptäckte Oliver att skosnöret hade gått upp. -Ska jag hjälpa dig och knyta? - Nej jag kan "kälv"!

Hur lätt är det att motstå denna underbara blick? Mormorn smälter som vax och ambulansen fick en ny ägare, OLIVER!

Trötta i benen och nöjda efter en härlig dag så var det dags att åka hemåt och nu gick det bra att sitta i sin vagn fullt upptagen med dagens shopping, en ödla och en ambulans!
Blev det nån shopping till mormorn då? Jag slog till på en ny bikini överdel och en t-shirt a´49:- styck!

Oliver och Jeanette,Tack för en mysig dag!

Kram
Helene

1 kommentar:

  1. Tack själv! Ambulansen har haft blåljusen på hela kvällen och "öglan" fick äta middag med oss :-)
    Va själv rätt så trött när vi kom hem...la mej i sängen för att läsa lite med det blev väldigt svårt att hålla ögonen öppna så det va bara till att gå upp.

    SvaraRadera