söndag 31 juli 2011

Sunny Sunday

Känner mig såååå himla glad och laddad med massor av positiv energi.
Livet är toppen!

Jag har haft en finfin dag. Sov "ända" till åtta i dag och när jag kom upp så möttes jag av nybryggt kaffe och ett glas iskall apelsinjuice. Gott.
Fikade och läste DN och började på korsordet, klurigt i dag, mannen gjorde oxå ett tappert försök att bidra med något ord men fortfarande är det massor kvar. Får väl ringa papsen och få lite hjälp!

Vad jag däremot fixade lätt som en plätt var att baka Rimbobullar vilka vi ska smaka av till kvällsfikat, dom ser iallafall goda ut. Tack för tipset och receptet Therese!

När bullarna jäste, kalldeg = långjäsning, så bestämde jag mig för att ge mig ut och springa. Ville kolla hur knät fungerade och det gick väldigt bra, jag sprang kanske 5-6 km, sååååå nu håller jag/ni/vi alla tummar så att knät håller till Midnattsloppet.

Dagens överraskning stod mannen för i dag. -Ska vi ut och cykla?
Ja vad säger man, precis kommit in från en löprunda....ja va f*n klart vi ska ut och cykla. Och cykla det fick han. Vi cyklade hela 28 kilometer så i morgon är det nog någon som har träningsvärk och en öm häck.
Hur som helst så var det en trevlig runda och på hemvägen så cyklade vi förbi mamma och pappa där vi fick kaffe och muffins. Tack för det.
Mannen fixar sitt styre innan avfärden.

Bloggerskan själv.....ja ja jag ska köpa mig en cykelhjälm!

 Är du med.......

 En fikapaus i Orhem, på Torpet!

Själv tog jag en glass, Solero ananas.......Mycket GOD!

 Hackspett

 Mitt älskade Flaten....oj oj oj här har jag haft många härliga stunder. Vilka minnen, Flatenbussarna, alltid sol, mjölk & bullar,......

 Sandgropen med soldyrkande Stockholmare

 Dreviken

 Nån slags blomma......


Pappa och mamma


Hoppas att ni har haft en härlig dag i solen och nästa vecka ser riktigt lovande ut vädermässigt!
KRAMAR
Helene

1 kommentar: