lördag 2 juli 2011

Min Lördag

Hej svejs i den ljuvliga sommarvärmen!
Vaknade pigg klockan 7.30 gick upp satte på kaffe och läste DN. Öppnade balkongdöprren på vid gavel och det var alldeles tyst och stilla endast lite fågelkvitter långt borta......

Cyklade till Sköndal och fixade tvätten till mamma och pappa och snart ska vi ge oss ut på vägarna, mot Värmdö tror jag så see u........



Hej igen!
Ja det blev en hojtur till Gustavsberg, men det var så varmt, skinnbrallorna satt som klistrade så fort vi stannade och det måste man ju ibland typ vid rödljus!
Vi äkte hem och jag började fixa maten eftersom vi fick middagsgäster, Oliver och mamman. Resten av familjen var i Norberg hos farmor & farfar. Oliver var på ett härligt humör allt var bara bus och vi fick oss många skratt. Jag måste faktiskt skryta lite om mitt begåvade barnbarn, han har ett otroligt minne och han berättar ofta om saker vi gjort eller han varit med om.
Efter mat, glass och bus så vi en sväng till ICA Maxi och vilken lycka när vi kom ut ur affären så står en brandbil där och de snälla brandmännen vinkade till Oliver och satte på blåljuset, tror ni att det var någon som var lycklig?
Nu har vi suttit på balkongen och ätit lite ost och kex och till det två glas Santa Inez (en god Chilenare) varav jag lyckades slå ut ett  på mina vita kortbrallor! Typiskt Helene säger dom som känner mig men jag lyckades få bort fläckarna, hahahaha där fick ni.



Ha en skön lördagskväll
Kramar
Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar