måndag 18 juli 2011

Bullbak och en nostalgitripp

En doft av nybakade bullar spred sig i casa Ericsson i morse. Det var länges sen jag bakade och det var riktigt roligt. Bullarna fick med beröm godkänt av mannen.

Efter bullbaket hämtade jag cykeln och gav mig iväg på en liten tur till Bagarmossen. Cyklade först till kyrkogården och "hälsade på" mormor och morfar.

Den här rosen är till dig morfar den växte utanför porten på Glasmålarvägen.

Cykelturen till Bagis gick via Sekreterarbacken där jag hängde i tonåren och spanade efter en av grabbarna......


 ....sen längs den numera öde Skarpnäcksvägen

....................för att komma fram till mitt barndoms hus och gata

 1. Här bodde jag fram till 1972. Huset var fullt av ungar och alla kom och gick hos varandra!
2. Världsmästarebacken kändes inte lika lång och brant idag.
3. Piskställningen, här lekte vi "mamma pappa barn" och grävde ner "skatter" i buskarna.
4. Av vår gamla lekpark finns inte mycket kvar, suck!
5. Bergholmsskolan snart ett minne blott.
6. Lagaplan har bytt skepnad!

 Från Bagis till Globen...jag tycker att den nya arenan blir HÄFTIG!


Jag fick mig en härlig cykeltur i dag och ganska lång tror jag. Det är roligt att återbesöka gamla platser och minnas.
Jag hann oxå med ett besök hos optikern, det blev nya glasögon, endast 7000:- "ha ha ha", eftersom synen på mitt högra öga hade försämrats. Jag fick även med mig linser hem på prov, får se om det fungerar bättre den här gången. 
Avslutade min aktiva dag med ett Body pump pass så i morgon lär jag väl inte ta mig ur sängen!

Kramar till Er alla
Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar