fredag 29 juli 2011

Hej härliga fredag och nu blommar det!

Det blev ju en härlig dag i dag, varmt och skönt.Och dagen bjöd på många trevligheter. Sovmorgon, långfika med en "gammal" klasskompis, fick mina nya glasögon, hojåka, en sväng på stan.......En riktigt bra dag alltså!

När vi flyttade in i ,som Oliver säger, "mormors nya hus" så fick vi två orkideér av mams och paps. Nu är dom smockfulla med blommor,visst är dom fina!


Jag skulle ta ett kort på mina nya brillor men batterierna var slut i mina båda kameror och iphone-bilden blev så fläng så det här är vad ni får se i dag. Par nummer ett!

Vi åkte in till stan en sväng när middagen var avklarad, Hickorygrllade baby racks och fransk potatissallad och en rejäl hög morötter till mig förstås *fniss*.
Sista fredagen i varje månad är det "Cruising" med gamla amerikanare, en del är riktigt fina och välvårdade och andra inte. Det som jag dock tycker är roligast är att titta på alla gamla avdankade raggare, de är så patetiska i sin outfit, samma klädstil som för 30 år sen men med en kroppshydda som svällt ut i det tredubbla!
Vi träffade Lasse och Elise och här är en bild på Elise bil!


Detta var allt för idag och nu återstår en veckas semester och den hoppas jag går väldigt sakta.
Kramar
Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar