måndag 14 mars 2011

Lön för mödan!

Hej på Er VÄNNER! Måndagen är snart avklarad, skönt. Det är min längsta arbetsdag, 7.30-17.30 , och mina arbetsuppgifter har varit minst sagt varierande. Dagen började med att min MP3 spelare var urladdad så morgonprommisen till jobbet var minst sagt tyst men å andra sidan så hann jag "tänka och fundera" över både det ena å det andra.
Mitt tänkande avbröts av att telefonen ringde och det var den alltid lika glada och underbara Birgitta Andersson, som vanligt så enades vi om att vi måste träffas, NU, eller iaf i veckan......."Long time no seen"
På jobbet känns det snurrigt och jag tycker att jag bara springer mellan alla förskolorna det är mycket som ska falla på plats och funka, friskvård på arbetstid eller? Men i dag fick jag credit för allt merarbete som det innebär att starta upp en ny förskola, 1500:- extra i månaden i 6 månader, det tackar man för.

Snart är det dags igen för...... Zumba marathon, biljetten är bokad och betald så den 21 maj öser vi loss med massor av sköna Latin moves i Upplands Väsby.
Nu ska jag dyka ner i "det pedagogiska lästräsket" men det känns som John Blund kan komma vilken minut som helst, så trött i kväll. MP3 spelaren ligger på laddning och på morgondagens agenda står revidering av Likabehandlingsplan,hmmm, och en hel del tid med barnen hoppas jag.
Sov gott alla fina
KRAMAR
Helene

1 kommentar:

  1. Tack för en jättegod middag & grattis till löneförhöjningen//Mum & Dad

    SvaraRadera