måndag 30 maj 2011

Slängpussar, Ikea och en väldigt tidig morgon

MORMOR.......... hörde jag någon som ropade i morse utanför "mitt dagis" och vem står inte där om ÄLSKLINGSUNGEN! Bra start på en måndag vill jag lova.

Eftersom jag var i skolan i fredags så var det lite att ta igen, pappershögarna växer snabbt.
Annars har väl dagen bjudit på lite av varje. Jag har iallafall ett varierat jobb, den ena dagen är inte den andra lik, kanske är en bidragande orsak till att jag har hängt kvar i samma bransch i snart 30 år....suck vad åren går!

Mannen överraskade mig i dag, han hade hämtat nycklarna till vår nya lägenhet, TJOHO! Den var precis lika fin och välplanerade som jag mindes men..........Jag dissar verkligen de förra hyresgästerna, man kanske kan städa bort sitt eget damm när man flyttar!!!! Jag säger bara "DET KOSTAR", man muckar inte med en "Ajax och Vim" vän!
Det stora flyttlasset går på torsdag men vi ska försöka köra dit allt "småplock" innan.
Jag och Jeanette drog en sväng till IKEA efter jag slutat jobbet, faktiskt lagom med folk och det gick snabbt i kassorna, 2300:- lyckades jag göra av med! Bra jobbat Helene!

Jaha så var den här dagen snart slut, Jag är fakiskt ganska trött eftersom den lilla ÄLSKLINGSUNGEN mixtrat med min väckarklocka så 04.43 vaknade jag- Gick upp satte på kaffe men det var nåt som inte stämde, tiden. I det läget så hamnade jag i ett dilemma, skulle jag gå och lägga mig och sova en timme till eller inte? Nope! DN kom neddimpande i brevlådan så det blev många muggar kaffe och en välläst morgontidning istället.
Nu är klockan omställd så förhoppningsvis behöver jag inte vakna före klockan 6.00.
Sov gott VÄNNER och dream sweet dreams, det tänker jag göra,
NATTI NATTI och kramar
Helene

3 kommentarer:

  1. Ser förbannat bra ut, nya lägenheten. verkar loksom rymligare och ljusare än den ni har. Inte för att den är så mörk, den är större också, men det är väl vidvinkeln :-) Blir vi bara friska så kommer vi och kollar in den. Det var inte allergi, utan virus! Efter tredje jävla återbesöket fick vi till slut en remiss till Västerås och fick en riktig läkare. Han såg direkt. Så nu har vi annan salva mot skiten. Jävligt besvärligt är det i alla fall :-(

    SvaraRadera
  2. Härligt och luftigt ser det ut. Va kul att få så där fräscht.....o 2 fönster i sovrummet minsann!
    Känner jag dig rätt är väl allt uppackat och klart på typ lördag!
    Grattis till fina lgh! /T

    SvaraRadera
  3. 4,43...då har man ju varit uppe en timme redan, minst :o)

    SvaraRadera