onsdag 11 maj 2011

Är det sommar eller?

TJINGELING bloggisar!
Jag fortsätter att tjata om hur fantastiskt underbart vädret är, just nu känns vinter och snö väldigt långt borta. SKÖNT!
I dag var det som sagt "hemmajobb" och vi fick mycket gjort, många beslut togs och vi hann börja planera inför höstens barn och personalgrupper vilket alltid är svårt. Lunchen åt vi på Il Pattio, det blev varsin räksallad samtidigt som höstens alla mötesdagar planerades in. Effektiva som bara den! 
Monica fortsatte sin dag med rekrytering av pedagoger på arbetsförmedlingen och jag har ju min tidiga dag så jag åkte till Rågsved och hämtade OLIVER.

I dag var önskemålet att klappa fåren i Kickis park. Typiskt så var parken stängd för planeringsdag men fåren och de söta små lammen var ute som tur var. Men det bekymrade Oliver - Vart har Kicki tagit vägen?
Vi hann även med att leka i klätterställningen och äta glass.
Olivers språk har utvecklats så mycket den senaste tiden, han pratar hela tiden( hmmm vem kan han brås på?). Ja han har ju även lärt sig den käcka frasen Oh shit.. och den hamnar alltid på rätt ställe!
I morgon efter jobbet ska jag på turné till Nyköping ......det blir nice det! Skönt med lite avkoppling innan helgens packande.
Såklart blev det "några" från dagen, håll tillgodo!




När kom hem i kväll så möttes jag av Icka och hundarna de hade varit hemma i väntan på att Peter skulle sluta jobba.
Nu ska jag packa lite, duscha och raka benen, hahahahaha
Kramar till er alla
Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar