tisdag 10 maj 2011

Sakta vi går genom stan.....

God kväll mina VÄNNER!
Ännu en strålande vacker dag som gjord för en promenad. Jag var inbokad på en kurs på gamla Lärarhögskolan på Rålambsvägen så jag tog T-bana till Gullmarsplan och där hoppade jag på 4:ans buss. Gick av vid Hornsgatan för att  promenera i det underbara vädret. Åh vad Stockholm är vackert med allt sitt vatten, jag vill aldrig flytta härifrån!
När jag kom upp på krönet av Västerbron såg jag detta!
HÄFTIGT och att det handlade om KÄRLEK var uppenbart då alla lås var utsmyckade på något sätt,  med initialer, hjärtan och datum.
 
Det är ”kärlekslås” som nu även finns i Sverige. Enligt gammal österländsk tradition får förälskade par evig kärlek om de låser fast ett hänglås på en bro och sedan kastar nyckeln i vattnet. Så nu vet ni. Eller nu vet jag rättare sagt, de flesta kanske redan kände till detta.

I kväll var det buggkurs igen, fasiken vad jag gillar att dansa och nästa helg är det en tävling i klubben jag blev tillfrågad om jag ville vara med men....... tack men nej tack det verkar alldeles för läskigt!
I morgonbitti kommer Monica hem till mig, vi ska planera inför höstens barn/personalgrupper, möten, personalmöte och sommaravslutning och sen ska jag hämta Oliver. Vi ska åka till Rådsparken i Huddinge och titta på djuren och "pick nicka".

I dag fick jag skjuts hem av Therese i deras nya bil, fin va!

KRAMAR
Helene 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar