onsdag 20 oktober 2010

Mommo dag

Tjingeling VÄNNER! Äntligen en hel eftermiddag/kvällspaus i arbete och skola. Bara Oliver och jag så mysigt.
När jag kom till hans förskola så kommer han numera springade....MOMMO hej! Sen ska han "greja och dona" lite innan vi går.
I dag hade mamman talat om att mommo och Oliver skulle åka tunnelbana och när jag kommer så säger han på sitt lilla vis schhhhhhhhs vilket betyder tunnelbana. Han är så fantastisk begåvad den lille mannen.
Vi tog t-bana till Skanstull och bytte till Farsta linjen. på perrongen fick vi sällskap av en något "sliten" tandlös och lite halv dragen violinist som underhöll Oliver med "Du käre lille snickarbo" och Bamsesången, Oliver diggade loss i vagnen och vinkade snällt hejdå när vår t-bana kom.
När vi kom hem lagade jag mat och Oliver lekte.Han drar sin vagn och håller i hundens koppel och sen går han in och ut i alla rum och varje gång vi "ses igen" skiner han upp och säger Mommo Hej! Gullunge!
Dagens shopping blev till Olivers fördel, långkalsonger med bilar, strumpor och en bok.
Morfarn hämtade mamman från jobbet, Icka och vovvar kom på en snabbvisit och vi åt tillsammans. Mycket skratt blev det som vanligt när I&J ses. Hundarna dreglade över dofterna från köket men de nöja sig med kall grillkorv, svärsönerna fick dock varsin matlåda.


Nu ska jag skriva lite inför morgondagens lektioner. Hoppas att ni har haft en bra dag trots det tråkiga vädret! avslutar med en liten tunnelbanefilm!
KRAMAR och ha en fortsatt trevlig onsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar