söndag 24 oktober 2010

Här och nu och i går

Hmmmmm huvudvärk ingen vidare bra början på dagen med tanke på att jag borde läsa. Det får bli 2 alvedon och hoppas att den försvinner. Jag ska fokusera på nåt annat och inte låtsas om den.
I går åkte vi till Kolsva som ligger en bit utanför Köping för som inte är bekanta med omgivningarna. Varför Kolsva kan man ju undra. Nu drar jag hela historien......... när min morfar dog för snart 10 år sen så sparade vi en av hans lottokuponger. Vi är alltså mamma, pappa, moster, morbror och jag och min bror med våra respektive. Under åren så har det blivit några småvinster och det var nu för en del av dessa vinstpengar vi träffades och åt en riktig brakmiddag.
Middagen var mycket god om man bortser från förrätten som var en svampsoppa med pilgrimsmusslor, not my kind och food, men mannen tyckte det var gott och åt gladeligen upp min portion med.
Hur som helst väldigt trevligt och träffas, umgås och äta gott. Fast det skulle inte sitta fel med en riktig HÖGVINST........

 Kolsva herrgård
 Vårt middagsbord
 Bordsdekorationen tyckte jag var fin trots att rosorna var i papp
 En fördrink på Mimmi och Luddes rum


Mamma testar en av fåtöljerna i herrgåden
 Nu blir det kväller.......
 Lillebror "delar med sig" av Volvo
 SMILE......
 Den UNDERBARA efterrätten
 LIMONCELLOGLASS med FÄRSKA FRUKTER OCH BÄR
 På väg hem .......
KRAMAR til Er alla


1 kommentar:

  1. Fina bilder från en kanonbra kväll! :-) Tack alla! Schysst äta och trevligt sällskap, vad mer kan man begära :-)

    SvaraRadera