fredag 10 september 2010

Thank god it´s FRIDAY

Fredagar är numera vikta för studier. PUH! I dag hade jag sällskap av min kollega Anette och vi försökte bringa klarhet i inlämningsuppgiften. Blev vi något klokare? Njaaaaa men det var iallafall skönt att att prata igenom vissa saker.
Efter ett INTENSIVT pass med skriverier och läsande så åkte jag till Hagsätra. Jag hade lovat att hämta Oliver tillsammans med morfarn som skulle visa upp sig på förskolan inför nästa fredags hämtning. Tulle lille han blev så glad när vi kom, hans sätt att visa det var med en blandning av gråt och skratt. Nu har han nog greppat situationen och fattat att så här kommer det att vara och det är klart att han sörjer. Han saknar sin mamma och deras dagliga liv....och det är ALLTID svårt med separationer, Men så j*vla pedagogisk och proffsig jag kan vara med föräldrar och barn på mina förskolor så är det något helt annat med OLIVER, med honom tar KÄNSLORNA överhand. Det är såååååååååå jobbigt när han är ledsen. Men jag vet att det kommer att gå över, tids nog.
Nåväl på vägen hem från förskolan smällde han i sig 2 bananer ,men han var arg för han saknade sin leverpastejsmörgås som jag alltid brukar ha med mig men han fick en när vi kom hem.
Oliver, morfarn och jag fick en mysig eftermiddag tillsammans, FREDAGSMYS av högsta klass. Här kommer lite bilder........









Bamsekramar.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar