måndag 20 september 2010

Måndagkväll

GOKVÄLL vänner!
 Har ni hämtat er från gårdagen? Jag syftar på valet och min ända kommentar här på bloggen blir OROANDE.
Äntligen är jag ikapp med mina studier, allt är inskickat och allt är läst och det känns VÄLDIGT SKÖNT, jag har varit hemma idag och hann med lite vanligt jobb också. På jobbfronten blir det däremot tufft ett tag framöver, årets KVALITETSREDOVISNING  av vår verksamhet ska göras men vi börjar få rutin på skrivandet så det ska nog gå bra.
Dagens träning: Body Combat
Dagens middag; Rester av gårdagen, Köttfärssoppa, som var ännu godare i dag!
Dagens återseende: Stötte ihop med min tonårsbästis, Monica, från Bagarmossen. Det blev långfika, fasiken vad mycket vi hade att babbla om. Vi träffas inte så ofta men när vi gör det så känns det som om det var igår.

Jag måste bara dela med mig av något märkligt som hände oss i tonåren. Monica har en storsyster som är 2 år äldre och vi 3 brukade ofta  "tjejsnacka" så där som man gör i den där åldern ni vet om killar, kärlek och framtid. Då i mitten av det ljuva 70-talet när Jump in på Grönan var stamstället på sommaren och ungdomsgården på vintern så pratade vi om fortplantning för barn det skulle vi ha. Vi skulle ha tvillingar alla 3 det verkade mest praktiskt och bra och håll i er nu......VI FICK DET! Jag var först ut 1977, 2 tjejer sen var det Berits tur 1 pojke och 1 flicka fick hon 1987 sen dröjde det 4 år och sist men inte minst fick Monica 2 tjejer. Visst är det häftigt.

I morgon ska mysa med Oliver när mamman klipper sig och på kvällen blir det kurs på Nackswinget!

KRAMAR till ER alla....

1 kommentar: