fredag 20 juli 2012

Veckans bästa dag är här.....

.....hallå FREDAG!

Tre veckor av semestern har jag avverkat. Visst är det skönt att vara ledig men nu ska jag göra ett litet "breake" och jobba måndag och tisdag. Ja det skulle inte förvåna mig om det blir kanonväder då!

Jeanette och pojkarna kom på en snabbvisit, de hade varit i leksaksaffären och köpt ett Chuggingtontåg. Oscar fick mat och en torr blöja, Oliver åt en vaniljmunk och sen tackade dom för sig och åkte hem till Hagsätra.



Mannen och jag tog sen cyklarna och trampade iväg. Det blev en lång cykeltur Farsta-Sköndal-Orhem-Flaten-Skarpnäck-Skogskyrkogården -Farsta.Härligt men det är någon som klagade över en öm bakdel *fniss* 




Vi cyklade Skarpnäckvägen och stannade vid torpet Pungpinan som nu var ett jättettrevlig kafé. Karl o Kristinas . Kvinnan som hade köpt torpet har nu öppnat ett kafé i sin trädgård. Gott kaffe och allt kaffebröd är hembakat och det fanns mycket att välja på. Den som är sugen på lite mer så finns det även smögåsar. Jag rekommenderar verkligen detta mysiga kafé.




Är ni sugna på att sjunga allsång i en något mindre skala än Skansen så kanske det här kan vara något? Vi ska iaf gå dit!

Middagsmeny i dag på Molkomsbacken 47 .....

Två mätta herrar


Kram
H

1 kommentar:

  1. Måste absolut pröva fiket vid pungpinan!
    Passar på att tipsa dig om ett köpcenter ut mot Bro - Fliesbergshuset en outlet och en annan klädaffär( outlet) med fina kläder (dam, herr och barn)! vi fyndade som bara den! (Willys ligger där) Kanske ett mål för en motorcykeltripp?
    KRAM ha det så skönt på resten av semestern!

    SvaraRadera