onsdag 18 juli 2012

Fjärilshuset och Allsång

Hallå VÄNNER!

FJÄRILSHUSET

Nu ska jag uppdatera er om min härliga och mysiga tisdag, i går alltså. Oliver och jag mötte upp Jeanette och Oscar i Farsta centrum för att tillsammans åka till FJÄRILSHUSET. Oscar hade på morgonen träffat doktorn på BVC och han följer sin längd och viktkurva och han utvecklas i ett rasande tempo......
Fjärilshuset var väl inte riktigt vad jag hade tänkt eller förväntat mig, men så är det väl ofta att man gör sig en bild eller förställning utifrån bilder man sett. Det var väldigt varm och fuktigtt där inne iaf och det var inte helt lätt att fånga fjärilarna på bild.
Vi hade med oss matsäck och satt ute i de fina omgivningarna och åt. Oliver och jag gick in en sväng till medans Oscar åt färdigt och den gången var det fiskarna som var mest intressanta.
Nöjda efter några timmar i Hagaparken åkte vi hem och då kom REGNET! Oj oj oj vilket j*kla VÄDER. Blixt och dunder!


VÄRLDENS FINASTE KILLAR


Fjärilar....







 Fiskar...


En stolt mor...



Som genom ett under så slutade det att regna så Anna-Lena och jag bestämde oss för att åka till Skansen och sjunga på ALLSÅNGEN. Papsen var snäll och skjutsade oss till Djurgården, tack tack!
Vi satte oss i solskenet på O´Learys och åt "Baby back ribs" och drack varsitt glas rött sen var vi redo .....MÅNS here vi come!

OTROLIGT men sant, vi kom med på TV igen........
Vi hade såååå roligt och vi skrålade och sjöng med. Hela Skansen gungade i takt med Diggilo diggiley....... och det var en somrig, glad stämning.

Bjuder på några "black & white´s"  








Den här fräscha kvinnan satt på VIP-hyllan, Grete Qviberg (Philipsson)

Jaha det var gårdagen. Nu ska jag fika med papsen och mannen innan det är dags att ge sig ut i REGNET!

KRAM
H

4 kommentarer:

  1. Hej Helene!!
    Älskar att följa din blogg..
    så vackra bilder..söta ungar..
    Följer även dina döttrars blogg..Icka en riktigt proffsig fotograf..brukar visa hundarna till Molly (Jennys dotter)..hon älskar dem..
    "fina vovvar mommo fina vovvar"
    Önskar dig och dina en härlig fortsatt sommar!!
    kram Sirpa Jansson (fotbollsmorsan fr Råggan)

    SvaraRadera
    Svar
    1. SIRPA!
      Hej och vad kul att du "följer" min blogg. Tack tack för din kommentar. Hälsa Jenny så gott och lilla mOlly förståss..
      Ha en fortsatt härlig sommar
      Kramar Helene

      Radera
  2. Jag trodde det var jag som var den fRäscha bruden ha ha. Kram

    SvaraRadera