söndag 1 april 2012

Åsså var det söndag...igen

Tjingeling
Sover som en kratta nu för tiden, av naturliga skäl. Drömmer konstiga drömmar och vaknar flera gånger varje natt. 
Fördelen med att vakna tidigt var att klockan 9.00 var tvätten tvättad, torkad och lakanen var manglade.
Sen åkte jag en sväng till IKEA och mannen gick till garaget. Men när jag gick där på Ikea så tänkte jag vad gör jag här egentligen? Rastlös? Yepp!
Jag åkte hem la mig i soffan zappade på tv:n ...... och plötsligt så bara rinner tårarna.


Pappa kom och åt middag med oss i dag oxå, trevligt. Jag hade gjort Porterstek med gräddsås och såsen blev så där gudomligt god mmmmmmm.
Pappa och jag åkte upp till mamma och avlöste Mimmi och Ludde som varit där på dagen.
I dag var hon så lugn och andades mycket bättre, inget rosslande utan lugna jämna andetag.
När vi sitter där på varsin sida om mamma, klappar och pussar på henne, så känns det som om hon vilken sekund som helst skulle kunna öppna ögon och titta på oss....men icke ögonen är slutna.
Tänk vad livet plötsligt kan ändra sig. Det är så mycket vi tar för givet, så mycket som vi gnäller över......
Vi borde alla vara mer rädda om varandra och njuta av det vi har!

Carpe Diem.........

Laddade hem ett nytt fotoredigeringsprogram i dag PHOTOSCAPE som jag håller på att "leka" med



Kramar
H

1 kommentar:

  1. Kära Heléne!
    Vi tycker att det är så tråkigt det som hänt med vår kära "sväga". Vi tänker på henne och även er hela tiden, vi kan bara inte låta bli. Det är så ofattbart. Vi har så många roliga och härliga minnen. Hade som vi skrev på kortet till henne sett fram mot att hon och Jörgen skulle komma ner till oss i sommar, så vi kunde visa henne hur fint vi bor numera. Tänk att det kunde bli så illa. Jag pratade med Jörgen i lördags som du kanske vet. Det var så trist att höra det han berättade. Vi får hålla kontakt med varandra.
    Kramar till er alla från Christer, Elenor, Lars, Magnus, Felix och Fanny.

    SvaraRadera