lördag 14 april 2012

Vardag igen.......

Nu har det gått tre dagar sen mamma somnade in.........Är det verkligen bara tre dagar sedan?

Tjingeling lördagkväll!

Just nu ligger ligger världens finaste OLIVER och snusar i mormors säng och snart ska mormorn göra honom sällskap. Det är en så mysig känsla att ligga bredvid och lyssna på hans andetag och det brukar dröja ett tag innan jag somnar, vill liksom njuta av lugnet han sprider........Älskade lilla unge!

I går så var det en fixardag. Clarre var kvar i stan och då passade det bra att ordna inför mammas begravning och åka tillbaka till SÖS för att tacka personalen för deras stöd till oss men framförallt för den fina vård och omsorg som de visade mamma.

I dag var jag och tränade för första gången på väldigt länge. Det var skönt och välbehövligt. Livet måste ju trots allt gå tillbaka till det normala, fast det känns väldigt tungt emellan varven.
Efter träningen åkte jag hem till pappa en stund och sen blev det handling och matfix. Dagen gäster, pappa och Oliver, bjöds på pannbiff, löksky och kokt potatis vilket slank ner utan problem. När jag läste gonattsagan för Oliver i kväll så säger: - Mormor jag åt mycket mat....jag tyckte det var gott!


Annars i dag så vaknade Stockholm till ett riktigt snöbusväder idag. Hur mycket snö kom det egentligen? 

Här kommer lite pics från dagen.......enjoy!



Vi har berättat för Oliver att gammelmormor inte finns mer, att hon blev så sjuk att hon dog. Hon är i himmlen nu sa vi. Då gick Oliver fram till fönstret och tittade ut. - Nähä....de e hon inte!
Ja vad säger man? Att det inte är som vanligt det förstår han och att det är lite "speciellt" med gammelmorfar Jugga.
Här sitter dom och tittar på korten på gammelmormor........Jag blir så rörd när jag ser dom  tillsammans......


Kramar
H
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar