onsdag 4 augusti 2010

Minisemester

Hej igen, jag har saknat ER mina bloggisar. Nu är vi hemma igen efter vår lilla tripp till SMÅLAND och ÖLAND.
Ja som ni ser så blev det bil och inte motorcykel och TUR var väl det då det REGNAT den mesta tiden.
Det blev många fotografier tagna, trots VÄDRET.
Sommarsjuksläget är för min del ok nu men jag har tyvärr smittat mannen så det blir en sväng till vårdcentralen för hans del i morgonbitti.
På väg till Kalmar och det TOKREGNADE.......

Vårt hotellrum, TRENDIGT och MODERNT
Uppehåll då passade vi på att utforska Kalmar till fots. En fin stad med mycket gammal kultur.
Den här snyggingen satt på ett hus
En underbar oas
Fin fasad
En gammal skylt hängde utanför en advokatbyrå
Dag 2 inleddes med en TJOCK DIMMA.......
Även på Öland var det dimmigt
De här fåren brydde sig inte om oss de bara fortsatte helt oberört att idissla....Kunde inte motstå denna SÖTA KALV
Trist väder
Fyren Långe Erik



Ölands norra udde
Dag 3, hemresedag men vi skulle stanna i KNIVINGARYD och hälsa på vår "gamle" granne i från Högdalen, CALLE som numera bor där.

Calles lilla hus, som förresten är till salu, är någon intresserad så hör av er till mig. PRIS endast 295.000:-

Calle med sitt lilla barnbarn RONJA

Calle är en mångsysslare, han kan det mesta. En duktig konstnär är han och det här är min favorit bland alla hans alster.


Dags att ta farväl.......

Middag åt vi i Norrköping. WALLMANS grill deras hamburgare är outstanding.

Vi hade iallafall tur med vädret de sista 20 milen hem

KRAM

P.s Trot eller ej men det blev inte något shoppande, jag hittade faktiskt ingenting jag ville ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar