fredag 5 juli 2013

Sista dagen....

Allting har ett slut och nu är det inte många timmar kvar till hemfärd. Blandade känslor. Visst längtar jag hem men samtidigt så har det varit så himla skönt och bra här så jag hade gärna stannat en vecka till. 
Dagens goda gärning har jag gjort i dag. Så här var det. Vi hade precis kommit ner till stranden och jag hade tagit fram min bok, som var i upplösningen och tokspännande, när min blick fastnar på en liten tjej 3-4 år som irrar omkring och gråter. Jag tittar mig omkring för att se om det finns nån vuxen som hör ihop med henne.  Nope ingen och hon är nu ganska långt ifrån mig. I det läget finns bara en sak att göra, springa ikapp! Flickan snyftar och ropar efter mamma.... Nåväl efter en lång stunds sökande så kommer en dansk kvinna fram till mig och talar om att längre bort på stranden så letar man efter en liten flicka... Till slut möter vi hennes pappa.. Slutet gott allting gott! Men på en strand av Alcudias storlek så får man aldrig släppa blicken från sina små barn!
I kväll åt vi vår avskedsmiddag på Lunas, byn populäraste restaurang. Gott. På väg tillbaka till hotellet så satte mannen fötterna i ett fisk- spa och jag köpte en väska.
Kram
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar