söndag 28 juli 2013

Plums i baljan

Valet mellan klippbad på Ingarö eller bad med älsklingsungarna på Nytorp var inte särskilt svårt. Det blev Nytorp.
 
Hej SOLIGA SÖNDAG
 
Söndagen bjöd på ett härligt väder som gjort för sol och bad. Oliver badade mest hela tiden och han är som en fisk i vattnet. Han lärde sig "dyka" i dag men att hoppa från kanten i stora bassängen det ville han inte pröva.
Oscar han ägnar sig än så länge mest åt att ösa och hälla vatten.
Det blev några bilder från vår dag, jag trotsade fotoförbudet. Jo ni läste rätt, det är förbjudet att fotografera inom badområdet! Vart är världen på väg? Jag förstår att det är för att skydda barnen och andra besökare från att hamna på bild i orätta händer, men om vi "normala" människor som vill fotografera barn, barnbarn för att ge dem fina sommarminnen så ska man i princip inte få göra det. Helt galet eller hur?
 
-Kolla på mig!




 Oscar på promenad i bassängen!



Dagens lunch - smörgås med kallrökt lax
 


Oliver vrider ur sina badbrallor!
 

 
 -Kom och ta mig om du kan mormor!

 
Oscar tar sig en liten siesta!




 'Mys med mamma..

 
Oliver dyker!
 
 
Tack för en härlig dag!
 kram
H
-----------------------------------------------------------------------
Dagens golf gick bättre än sist! Det gäller att glädjas åt varje framsteg, mina framsteg just nu är på "chip och puttfronten" - om nån undrar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar