torsdag 25 juli 2013

PARKEN ZOO

Hej hej
Jag skulle ha lagt upp bilder och skrivit om vårt besök på Eskilstuna djurpark i går men bildöverföringen bara strulade så jag gav upp. Håll tummarna för nu gör jag ett nytt försök.
 
Vi hade en kanonrolig och härlig dag tillsammans. Vi tittade på djur i bur, djur utanför bur och burar utan djur. Hängde ni med?
Men när man går där i djurparken så dyker en samvetsfråga upp. Är det här rätt? Hur mår djuren? De djuren som såg ut att må bäst var alla getter och killingar som skuttade omkring.
 
Jeanette hade gjort en jättegod kycklingsallad och Icka hade fixat kaffe och det smakade så gott efter vår rundvandring bland djuren.
På parken Zoo finns även ett lite tivoli. Oliver och jag åkte radiobilarna och sen fick jag för mig att uppleva gamla tonårsminnen och åka Virvelvind med Icka, Jeanette stod över (smart). BIG MISTAKE! Herre Gud vad det snurrade, hela hjärnan fick sig en rejäl omskakning, men f*n vad vi skrattade. Om jag ska åka virvelvind igen? ALDRIG!
 
Här kommer en hel del bilder från vår dag. Först kommer en djurkavalkad.
















Och sen kommer en mix av dagen
 














Kram
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar