tisdag 9 augusti 2011

Gapa STORT!


Godkväll mina bloggisvänner
I morse var det alltså dags, tanden skulle dras ut. Jag hade tid på folktandvården i Farsta kvart i åtta men jag var där redan tjugo över sju....
Men plötsligt var det min tur. Först en undersökning och borttagning av lite tandsten, inga hål och det var ju skönt men sen kom det jag verkligen inte gillar BEDÖVNINGEN!!!!!
Jag tror varje gång jag får bedövning att jag ska svullna igen i halsen och kvävas och för att inte tala om hjärtat det slår så "servetten" hoppar på bröstkorgen. Jo det är sant, min rädsla och fobi för ormar är ingenting mot det där. Men rädslan går över ganska snabbt faktiskt när jag märker att jag fortfarande kan både andas och svälja. Sån e´jag!
Min nya gulliga och kunniga tandläkare, Mia, hon fick ut tanden snabbt. Tack för det!
Med munnen full av tussar så mumlade jag fram ett tack och hej och gick till kassan och blev 2015:- fattigare.

 Utsikten från väntrummet, man ser faktiskt vårt hus!


Sen var det bara att "bita ihop" och åka till jobbet och ta tag i det som inte hanns med i går d.v.s. fortsätta planeringen för höstens projekt men oxå att läsa igenom alla arbetslagens utvärdering av vårterminen. Det tar tid men är roligt, fasen vilka kloka och härliga människor vi har i vår enhet.

Det märks att många är tillbaka på jobbet och att semestertiderna är till ända och nu dröjer det länge tills nästa ledighet...suck!
Men tack och lov för telefonen, när man inte träffas så ofta så kan man ju iallafall prata och hålla kontakten! Så var det i dag jag har "babblat" väldigt mycket och med många. Men kvinna som jag är så kan jag göra två saker samtidigt, effektivisering!

Förresten, trist väder för er som fortfarande är lediga.
Kramar
Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar