fredag 26 augusti 2011

FREDAGSMYS

Ännu en arbetsvecka är till ända. Den här veckan har ju varit rätt så intensiv men det har även bjudit på mycket trevligheter och mysstunder, undrar vem som står för mysstunderna? *fniss*.

 Snusegrisen sitter säkert i sadeln på väg till förskolan.

Min jobbvecka avslutades med en kick off  i "Resultatbaserad målstyrning" på van der Nootska palatset, en sväng på "stan" med fika och middag på och hemma i Farsta blev det middag på O´Learys.

Van der Nootska, vilket ställe. 1674 stod palatset färdigbyggt åt Thomas van der Noot, en ung officer som kom till Sverige från Holland.
Denne Thomas stupade i slaget vid Stettin...sen dess har palatset hyst många olika verksamheter, bokbinderi, cigarrtillverkning, ölstuga och glädjehus......Lite historia om denna vackra byggnad.

Många små Rib´s och väldigt goda.

De här bilderna har jag tagit med min IPhone, tycker dem blev riktigt bra. Jag lavvar verkligen min telefon, den är så bra!
Kramar
Helene

3 kommentarer:

  1. Kul med lite historia kring det fina huset VdN palatset! C U monday babe! T

    SvaraRadera
  2. Va du full när du skrev eller? Väldigt konstig mening med middag på flera ställen :-)

    SvaraRadera
  3. Jeanette: ETT glas vin men lite snurrigt blev inlägget.....Men du haja väl?
    Puss

    SvaraRadera