söndag 12 december 2010

TREDJE advent och en helgsummering

I dag är det dags att tända det 3:dje ljuset, här hemma firar med kaffe och pepparkakor. Kan man bli beroende av pepparkakor? Tror nog att jag är på god väg, godast tycket jag det är att doppa peppisarna i iskall mjölk mmmmm så gott!
Det här helgen har varit fullsmockad av FESTLIGHETER och ROLIGHETER. Ja det började faktiskt redan i fredags med BODY COMBAT release, så kul!

I lördags var jag hos mams and paps och tvättade och manglade. Oliver och mamman kom dit sen gick vi en sväng i centrum och trot eller ej men jag hittade en bolero i första affären! Boleron var ett måste eftersom jag skulle ha en ärmlös klänning på festen.

Festen, Nackswingets 20årsjubileum, var på Solliden. Allt var så bra arrangerat och maten var supergod. Helt otroligt att allt flöt på så bra, vi var ju trots allt 400 dansgalningar under samma tak! Kvällen varavades med underhållning och lekar/tävlingar, och kvällens tävlingstema var tjejerna mot killarna. Vilka vann? Tjejerna såklart....behöver väl knappast nämnas. *fniss*. Klockan 23.00 drog ÄNTLIGEN dansen igång, 2 band spelade nonstop och det var sååååå kul att dansa, Tyvärr så var dansgolvet i minsta laget så det blev en och annan krock men no hard feelings, sann dansglädje rådde hela kvällen.
Så här såg det ut när vi kom in på Skansen, fint va`?
 Nu är det söndag kväll och som vanligt så undrar jag var helgen tog vägen! Mitt mission i dag var att fixa en av julisarna till den lille mannen men affären där jag skulle handla var nerlagd så jag får nog besöka det stora varuhuset  i KUNGENS KURVA i veckan. 
Jag lyckades däremot inhandla en tunika till mig själv som jag tänkte ha på julmiddagen med jobbet på fredag. Va tycks?

Ja det var min lilla helg, I morgon är det LUCIA och jag ska gå till OLIVERS förskola och titta på när barnen sjunger, trevligt att få vara gäst det var ju ett tag sen I&J lussade. Sen blir det lussefirande på eftermiddagen på min förskola också trevligt såklart och jag vet att barnen har övat och är förväntansfulla.
Ha nu en skön avslutning på helgen och glöm inte att blåsa ut ljusen innan ni går och lägger er.


Min AMARYLLIS                                                              Dagens middag ROTFRUKTSGRATÄNG


KRAMAR i massor.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar