söndag 30 augusti 2009

Ikea

Blev hämtad av Oliver å mamman 9.45, vi skulle hänga på låset på Ikea var det tänkt. Nja nästa i allafall vi klev innanför dörrarna 10.10. Det var lugnt inte alls mycket folk men det är ju klart, söndag å fint väder då kanske man gör andra saker än åker till Ikea. Men inte vi inte.
En av anledningarna till besöket var tavlan på bilden. Den fina bilden av kyrkan i Skagen har en kollega till mig målat, visst är den fin. jag är så glad och stolt över att vara ägare till den.
På Ikea hade vi stämt möte med G-mormor å G-morfar vid "tag själv lagret" ett nytt skrivbord skulle inhandlas. (Tack Icka för lånet av bilen, en kombi är nästan en förutsättning för ett Ikea besök.)
Efter avslutade inköp bar det av till Ringvägen, Jeanette skruvexperten från Hagsätra fixade skrivbord och hurts under tiden som vi njöt av Oliver,
min lille snusegris.
Nu är middagen avklarad Fläskytterfilé och fransk potatissallad,
såååååå himla gott var det!
I morgon är det en ny jobbarvecka men tack och lov är inga möten inbokade. Vad hände annars i veckan? Jovår lilla 2-hjulig vän ska få nya däck i morgon så jag får både hämta och lämna mannen på jobbet, jag ska klippa mig på fredag och på söndag börjar Buggkursen igen.......
Ps Jag måste bara tipsa er om mina döttrars sidor, kolla gärna in Ickas Pixbox http://www.pixbox.se/usr_show_id81362_page0_order1.html, hon tar otroligt fina bilder, släktens egen proffsfotograf.
Jeanette bloggar http://jeanetteericsson.blogspot.com/


Oliver å jag utanför Ikea

En stor kille som kan sitta själv i kundvagnen

Vi mötte G-mormor å morfar

Lite mellis..

Allvarsprat

Mys med G-mormor
Ciao....take care/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar