onsdag 5 augusti 2009

Mitt i veckan....

....å strålande solsken när jag vaknade, kan dagen börja bättre? Knappast.
I dag har vi haft en hojfri dag, inget åka alltså men mannen har putsat och gjort hojen fin inför morgondagen då vi ska ut å åka igen.Taxinge kakslott blir det nog.
Som ni ser av bilderna har jag spenderat större delen av dagen med Oliver å mamman, vi inledde dagen med en långpromenad runt delar av Magelungen sen gick vi hem å åt lite sen frukost. Oliver han fick en burk med firre å grönsaker, favvomaten för tillfället.
När maten var uppäten fick jag sällskap till stan, dags för veckans öronkontroll, min alltså. Ja mitt vänsteröra är en tragisk och evig följetong. Ni som har haft hörselgångsinflammtion vet vad jag talar om men till er andra som aldrig har drabbats av denna åkomma vill jag bara säga, hoppas att ni slipper! Nog om detta!!!!! Kontrollen gick iallafall snabbt och jag var ute igen efter 30 minuter....med nya örondroppar igen....... Mannen är numera proffsdroppare, tack för det älskling!
Suget efter en glass blev akut så vi gick till Montis glassbar i Gallerian och en bägare med kokos/apelsinglass satt fint. Behöver väl knappast tillägga att Oliver gillar glass.

Världens goaste eller hur?
Busar i vagnen.....
Mormor å Oliver
Morfar å Oliver
Mormor å Oliver igen......Mamman bjuder på ett smakprov av bananglass...mumsfillibabba!
Icka picka skulle komma å hämta symaskinen efter jobbet, men vi åkte till henne istället. Berit fick sin försenade födelsedagsmacka, limpa med leverpastej, ost, skinka, hundgodis å 3 vindruvor, grattis i efterskott "lilla" gumman!


Två bilder jag vart väldigt nöjd med.....
Ja kära vänner det var en liten rapport från min dag. Take care/H

2 kommentarer:

  1. Han fick faktiskt vaniljglass...av nån konstig anledning va den gulare än bananen.

    SvaraRadera
  2. Sorry.....även en mormor kan ha fel! P+K Ma

    SvaraRadera