torsdag 6 augusti 2009

Taxinge slott

Fika på Taxinge kakslott är en årligt återkommande trevlighet. Vi åkte gamla vägen, långt bort från motorvägens hets å stress. Alla har så bråttom verkar det som, men bråttom till vad? Planering, framförhållning kan det vara något att ta till sig och börja praktisera eller? Jag försäker iallafall alltid vara ute i god tid.

Framme i Taxinge å det var väldigt varmt med skinnbrallor kan jag informera om.

Detta bord som dingnar av sötsaker kan få vem som helst att bli ambivalent, vad ska man välja av allt det goda?

Mamma å pappa valde varsin tårtbit till kaffet, prinsesstårta å citrontårta, supergoda båda två.


Då jag å mannen var hungriga så blev det räk resp. skagen mackor för vår del. F*n vad ni äter mycket tyckte pappa. Ja nu hade vi bara fikat i morse till skillnad mot bacon å ägg frukost som serveras på Ringvägen varje dag.

Mamma å jag gick en liten runda och hittade denna "grotta" eller vad det nu var.
När faten å kopparna var tomma styrde vi färden hemåt. Timmarna
rasslade i väg med väldig fart å eftermiddagen bestod av handling, tvätt å träning för min del, mannen åkte till Röda cafe´t med Lasse. Nu är det tv som gäller, CSI Miami och i morgon ska vi åka till Thuns å lämna tillbaka Olivers gympadojor, de var för små.
Ha en bra kväll så hörs vi i morgon, Take care/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar