lördag 22 augusti 2009

Bio

Heron city
Oliver i sin nya stol

Dagen inleddes ju bekant med ett kraftigt regnande, iallafall i Farsta. Trist. Efter morgonfikat å lördagskrysset i DN åkte jag å tränade.
Oliver å mamman kom över och satte in Olivers nya bilbarnstol sen skulle vi åka å handla, då pajar deras bil......hoppas att det inte kostar allt för mycket att fixa.

Det blev mannen å jag som åkte å handlade istället. Vädret såg inte ut att bli bättre så vi gick på bio i Heron city, Män som hatar kvinnor såg vi. Den var riktigt bra, klart att det inte går att återge hela boken i detalj men jag tycker att de lyckats med filmatiseringen. Snart är det premiär för Flickan som lekte med elden hoppas att den är lika bra gjord.

På tal om mat så glömde jag att göra reklam för http://www.percys.se/ i Norrviken. I går när mannen chockade omvärlden med att göra potatisgratäng så hade jag köpt Hawaiiburgare som vi skulle ha till gratängen. Dessa inhandlades hos Percys. Percys kött är en gammal hederlig köttaffär i vilken man handlar över disk. Det finns allt du kan önska dig i köttväg, färdiga pajer, kroppkakor, skagenröra, korvar, wallenbergare, biff a´la lindström......listan kan göras hur lång som helst. Mitt råd är ÅK DIT Å HANDLA!
Nu har vi precis avslutat middagen och en tv-kväll i soffan blir det.
Take care/H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar