lördag 5 september 2009

Nu é dé lördag igen....

...sov ganska länge, längre än jag hade tänkt mig iallafall. Klockan 8,45 slog jag upp mina gröna. Sneglade till höger för att kolla om mannen fortfarande sov, tomt vilket i vår lilla familj betyder att kaffet är färdigt!
Bläddrade igenom DN, fikade drack lite juice och åt en leverpastejsmacka och småsurrade lite med mannen om dagens upplägg.
Först var det ett Step up pass, sen hem å en snabbdusch innan vi åkte till Vega där det var en "hojsammankomst", sen åkte vi hem. Jag klev av men mannen åkte vidare till Röda cafét där "Trasdockan" kortegen avgick. Trasdockan är en förening som arbetar för utsatta/utnyttjade barn och varje år så åker över 100 motorcyklar denna stödkortege. Bra sak!
Hur som helst när mannen ägnade sig åt denna form av stödverksamhet så ägnade jag mig åt en annan stödverksamhet. "Shopping i Farsta centrum". Dagens sammanlagda stöd uppgick till ca. 500:-, en kjol, nya mellanrumsborstar till tänderna, Listerine (jaja jag tycker det är bra), en kofta, 2 sallader från Italienaren, aftonbladet å en cola zero.
Delar av kvällen tillbringade vi i Hagsätra med familjen Jansson-Ericsson.
I morgon börjar buggkursen å det ska bli så kul! Ha en bra kväll eller rättare sagt skaffa er en bra kväll!
Take care/H


Oliver badar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar