söndag 4 mars 2012

Sen sist.......



GOD SÖNDAGSKVÄLL på er alla!

Influensan har mannen i ett järngrepp. Feber, hosta och ont i hela kroppen, stackarn han är verkligen sjuk. Jag hoppas att jag klarar mig, men med tanke på att väldigt många är däckade i influensan just nu så är risken rätt stor att bli smittad.

Lördagen började så bra. Tränade dubbla pass och dagen bjöd på kanonväder. Då händer det.Ett telefonsamtal från pappa. Mamma fick någon form av yrsel/krampanfall när de var och handlade så de begav sig till SÖS akuten där jag mötte upp. Sammanlagt 7 timmar av väntan på en överfull akutmottagning innan vi fick träffa en läkare som insåg att det inte står rätt till med mamma och beslutade om inläggning och en vidare neurologisk utredning. Bra och tryggt för mamma/pappa så nu avvaktar vi.

Men jag måste bara kommentera vår sjukvård. Jag är full av beundran för dessa människor som arbetar på akuten. Vilket slit, stress, ansvar och vilket bra arbete de utför för en usel lön och trots det bemöter de varje patient på ett mänskligt, omtänksamt och professionellt sätt!  Skäms politiker som beslutar detta. Jag misstänker att de "som bestämmer" glider i gräddfilen, utan köer, utan väntetider i överfulla väntrum....lucky you. Demokrati eller??

Söndag och Vasaloppet! Jag beundrar även dessa, vilken prestation. Bra jobbat och heja Sverige och Norge!

I dag åkte pappa och jag åkte och hälsade på mamma, som var lite piggare i dag. Vi hade med oss kaffe och bullar som vi intog i dagrummet. Det blir lite mindre sjukhuskänsla när man sitter där än på avdelningen och så har man den fina utsikten över Årstaviken att njuta av.

Pappa hängde med hem till Farsta och åt middag. Kalvstek, gräddsås, potatis, svartvinbärsgelé och inlagd gurka.





Vacker mars himmel!


Jahapp det var den här helgen. Längtar redan tills nästa!

Kram
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar