måndag 12 mars 2012

2 X SÖS och vår i luften!

Halloj så här på kvällskvisten!

Vilken härlig dag vi haft i dag, visst är det härligt och jag blir lycklig av vårvädret!
I dag följde jag med Jeanette till spec mödravården på SÖS, bebisen tillväxtkurva skulle kontrolleras med ultraljud.
Det är ju helt fantastiskt, vilken uppfinning ultraljudet är. Tänk om jag hade fått gjort det med Icka och Jeanette.
Den lilla bebben mår så bra där inne i magen, den växer och frodas. Den väger i dagsläget 2,3 kg, lika mycket som moster Icka vägde när hon föddes.
Tänk jag trodde inte att jag skulle reagera som jag gjorde, men när jag såg dom små händerna och fötterna röra sig, då kom tårarna! Lillskrutt oj vad jag längtar efter dig, att få slösa kärlek på dig, snusa på dig mmmmmm bebismys.


Vi köpte med oss kaffe och wienerbröd och åkte upp till mamma/mormor. Hon blev glad över besök och wienerbrödet och jag tyckte hon var lite piggare i dag.
Jag fixade till hennes naglar som växer som bara den här på sjukhuset och det ser jag som ett tecken på att hennes tillstånd förbättras när sånt blir viktigt!



 Hämtade Oliver på förskolan och skjutsade hem mamman och honom innan jag åkte till veckans första personalmöte........


Kram
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar