tisdag 6 mars 2012

He´s got the FLUE

TJENAMOSS vänner!

 Hur mår ni?




Det är sjukt i Casa Ericsson, riktigt sjukt! Mannen har slagit infektionsrekord´. Lunginflammation -bihåleinflammation -ögoninflammation -öroninflammation samtidigt!

Jag känner mig lite som Florence Nightinggale, droppar ögon, fyller på juiceglasen, hämtar alvedon....... Sen har jag/vi en sjukling till att pyssla om. Mamma. Hon ligger kvar på SÖS och i dag kändes det som det äntligen kom ett steg framåt. Hon är fortfarande väldigt ostadig och yrslig samt att synen är kraftigt försämrad och detta kan bero på en möjlig propp i hjärnstammen som blockerar synnerven på hö sida. I morgon ska hon göra en ny skiktröntgen och förhoppningsvis så vet vi mer i morgonkväll.
Nu har jag nyss kommit hem efter kvällsbesöket på SÖS, kaffe, 2 mackor och en bulle smakade gott och efteråt gick vi en korridorspromenad.

I dag fick jag mig en liten Oliver dos. Mysigt. Skjutsade hem mamman och honom och när han kliver ur bilen i bak säger han.
- Mormor jag kommer runt och pussar dig! Gullunge, älskar dina pussar.

I morgon är det min tur att h ämta honom på dagisoch jag frågade vad vi skulle hitta på.
-Vi kan åka dom där bilarna igen! Du kan åka bakom mej.
Det blir nog en sväng till Katasch.....tror jag.

Nu ska jag hälla upp en kopp kaffe och sätta mig i soffan och vänta på Fruarna. I kväll är dom tillbaka the Desparate Housewifes on Wisteria lane. Love it!

Kram kram
H

Just det, KRYA PÅ ER ALLA SJUKLINGAR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar