onsdag 15 februari 2012

Busy week!

Ooppps! Vad hände? Tre dagar av veckan har gått och i morgon och fredag ska jag på "chefs utbildning", spännande.
Här kommer en liten uppdatering av läget
Måndag: Lååååååångdag på jobbet som avslutades med ett personalmöte på kvällen. Ett paket med min nya "´winter outfit" kom. Observera färgen!


 Tisdag: Senaste nytt från Japan där Clarre befinner sig.

Kraftig jordbävning skakar östra Japan

Ett år efter Fukushima-katastrofen svajar byggnader igen.
En jordbävning skakade östra Japan i morse.
Den mäter 6,0 på Richterskalan.
Enligt nyhetsbyrån AP skakades Japan av en jordbävning klockan 7.21 svensk tid.
Epicentrum låg utanför östkusten och lokaliserades enligt US Geological survey till 17 mil nordost om Tokyo, en mil under havsytan.
Från Tokyo rapporterar AP:s korrespondenter att byggnader svajade.
Ingen tsunamivarning har utfärdats i samband med skalven.

Allt var dock lugnt när jag pratade med en något "glad i hatten" lillebror som väldigt detaljerat beskrev sin Japanvistelse, Jag skrattade så jag grät åt hans berättande och ni som känner min lillebror vet att han begåvats med talets gåva.

Onsdag: OLIVER dag!



Vi tog bussen till Högdalen och gick enligt älsklingens önskemål till leksaksaffären och där utspelade sig följande lilla samtal.

O: -Mormor jag tror vi kan köpa en traktor i dag!
M: - Vi får se ....vi kan ju titta vad vi hittar.
O: - Den kan vi köpa sa Oliver och tittade trånande på en traktor med släp modell större a´499:-
M: - Den kostar jättemycket pengar...leta efter en lite traktor istället föreslog jag.

Oliver gick länge mellan hyllorna och tittade och till slut säger han
 - Mormor vi "hiter" i traktorn och fikar istället!


Kram
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar