torsdag 1 september 2011

Efter regn kommer sol

Vad hände? Hur mycket regn kan det falla på 10 minuter? OTROLIGT mycket!



Ja det var väl knappast någon i Rågsved, och kanske på andra platser, som missade den hysteriska regnskuren som kom på eftermiddagen´?


TJINGELING TORSDAGKVÄLL

Min dag. Vad har jag gjort? En hel del faktiskt när jag summerar ihop den. Det blev en rivstart i morse när mannen ringde och meddelade att hojen inte startade och han behövde skjuts till jobbet. Det blev till attt leka brandman/kvinna) snabbt hoppa i kläderna, minimalt med fix av hår och ögon, och köra fram "limmon"......mot Älvsjö alltså-
Det innebar att jag var väldigt tidigt på jobbet som iof var bra för då hann jag fixa lite småsaker innan jag skulle i väg på dagens första möte/studiebesök i Marievik, Årstadal. Vi var några som var inbjudna att få en inblick i deras webbsatsning Förskoleportalen. Kul och spännande och det innebär att föräldarna tar ett eget ansvar över sjuk/friskanmälan, hämtning/lämningstider via datorn. Det här kommer Stockholms stad att genomföra på alla kommunal förskolor är jag övertygad om.

Sen var det dags för möte nummer 2 med vår musikpedagog. Vi var otroligt fokuserade och fick mycket gjort och planerat, ser fram emot vårt samarbete under hösten. På väg från henne stötte jag ihop med mannen på Årsta torg.

Plötsligt var klockan ett och lunchtiden över på förskolan så det blev en Räksallad från Högdalens fiskaffär. Rekommenderas verkligen den är supersmarrig!


Dagens goda gärning!
Skjutsade en kompis till Arlanda. Det var mycket trafik men å andra sidan så hann vi prata om "ditt och datt" vilket är skönt ibland.....
Tänk varje gång jag kommer till Arlanda så infinner sig en härlig känsla...Up up and away!

Tänk om jag satt här i.......

........på väg hit!



Kramar
Helene

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar