lördag 15 december 2012

LöRdAg en snöig sådan!

Tjingeling i snön!
 
Fasiken vad det snöar. Hela dagen har tung blöt snö fallit över mitt lilla Farsta.Inge kul tycker jag... med blötsnö alltså.
 
I morse blev det iaf lite sovmorgon, men eftersom jag skulle träna kl.10.00 så gick jag upp vid 8.30 för att hinna dricka mitt morgonkaffe i lugn och ro. Jag gillar att träna den där tiden för då har man hela dagen kvar sen å de e ju bra.
 
Efter en snabbdusch gick mannen och jag till centrum. Handlade hyacinter och mat och tittade på alla julruschiga människor som irrade omkring i snålblåsten...
Hemma igen så var jag sugen på att baka. Tänkte på farmor och hennes goda vetekringlor, hade jag kvar receptet? Yepp!
 
 
Jag gjorde en egen variant och strödde på lite pärlsocker på några, vilket farmor aldrig gjorde men jag tror det är okey. Åh vilka minnen vetekringlor kan ge. Tänker på min härliga farmor som alltid sparade Året runts barn korsord till mig, som lärde mig virka och sticka, som jag sjöng svensktoppslåtar med, som gjorde egen julkorv och som gjorde världens godaste köttbullar.....
 
Familjen Ericsson-Jansson och papsen kom och åt middag tillsammans med oss, trevligt, och det var full rulle på Oliver, Oscar var lite snorig och hängig men trots det så bjöd han på massor av leenden och grymtningar.

 
 Oliver hade massor av luckor att öppna i adventskalender
 
 
Trevlig lördagskväll

Kram

H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar