lördag 22 december 2012

Julstök och barnvakt

Dan före dan före dopparedan....Nu är det snart julafton och jag börjar sakta men säkert känna att läget är under kontroll. Det är bara lite sista minutenfix i morgon och städningen förstås.
 
I dag var vi barnvakt åt dom små ÄLSKLINGSUNGARNA och i dag var det julgransköp. Men allvarligt hur mycket pengar tror dom att de kan få för en gran? Men jag är faktiskt lite stolt över mig själv. Utgångspriset för den gran vi hade valt, en ganska liten, var 270:-!!!! Aldrig i livet att jag skulle betala det. Hur som helst. Efter mycket dividerande lyckades jag få granen för den exakta summan av 223:-, det var allt jag hade i plånboken, och gubben Gran tackade och önskade en trevlig jul.
Just det innan granköpet var vi i leksaksaffären där Oliver visade vad han önskade sig i julklapp. Hmmm vi är inte riktigt eniga kan jag berätta. Alla barn bjöds på sockervadd som var väldigt uppskattat!
 
 
Hemma igen så hade minsting gjort nr 2 så det var bara att befria honom från det. Morfarn och Oliver körde buss ett tag under tiden jag och Oscar lekte på filten.


Sen klädde Oliver och jag granen, den blev jättefin och i morgon får ni se den på bild. Resten av dagen har jag bakat farnors "Köpmanholmslimpor" (ett måste till skinkan), rullat köttbullar, gjort Jansson, lagt in sill och stekt revbensspjäll.  När jag ändå var igång så gjorde jag "riktig" vintermat, SJÖMANSBIFF. Pappa kom över och åt middag med oss vilket var trevligt och faktiskt länge sen.


Bjuder på några bilder till på mina ÄLSKLINGSUNGAR






Kram

H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar