söndag 2 december 2012

Alvedon och Advent

 
Som en total överraskning vaknade jag i går (lördag) och kände direkt att något "svajade". Tung i huvudet och frös.....inte så konstigt jag hade ju feber.
Nu för tiden behöver man ju inte ta febern för att liksom få svart på vitt, det känns och det känns ordentligt, som om man minst har 40 grader fast det kanske inte är mer än 38.... Så igår så tillbringade jag hela dan i soffan, under täcken och filtar och i ett halvvaket tillstånd, nej förresten det var nog mer sovande än vaket.
 
........och så var det första ADVENT igen
 
 
 
I dag kände jag mig lite piggare. Skönt. Men det brukar vara så här jag totalkraschar en max två dagar sen vänder det snabbt.
La familia var här på adventskaffe i dag. Trevligt. Hade planerat att baka bullar men hjärnan var inte riktigt inkopplad. Jag tyckte degen jäste dåligt och det var ju inte så konstigt eftersom jästen låg kvar i kylskåpet men ni som känner mig är väl inte förvånade, ibland har jag lite för bråttom. *fniss*
Jag fick slänga ihop en sockerkaka i stället och det blev god, och alla ingredienser var med!
 
 
Grattis säger vi i efterskott till OSCAR som hade namnsdag i går och dessutom så har han fått sin första lilla "bissing".


Storebror är inne i en "cool" period
 
VINTERKRAMAR
H

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar