lördag 1 september 2012

Oliver checkar in

Lördagkväll och i sovrummet hörs ett underbart snusande...Oliver sover gott och snart ska jag göra honom sällskap.

 Ja vi fick en nattgäst för hos familjen Ericsson/Jansson var det kaos. VATTENKAOS i garderober/linneskåp. Orsaken var stopp i avloppet på piskbalkongen på taket så regnvattnet hade ingenstans att ta vägen utom i deras garderob/linneskåp...... En jourfirma har varit där och nu kommer det inget vatten längre men allt är blött och fuktigt. Fortsättning följer och jag skulle inte vilja vara den som Jeanette pratar med på Ikano på måndag morgon, om hon är arg? YEPP!

Men detta eviga regnande. Jag är så less på vädret så det finns inte. Allt är fuktigt och rått, tvätten torkar sååååå sakta och blommorna på balkongen går mot en säker drunkningsdöd...... Vädret kan vi inte påverka men jag tänker f*n inte gilla läget.

Min lördag började tidigt, vaknade 7,00 och kunde inte somna om så det blev långfika/frukost innan träningen.
Efter en svettig step up klass åkte jag hem till pappa och "fixade"., Bäddade rent i sängen, städade bland kryddor och specerier och tog med mig en kasse smutstvätt hem.
Åkte med ett gäng flyttkartonger till Titti och sen hämtade jag Älsklingsungen. I kväll har vi bjudits på "streetdance/balett/akrobatik" då Oliver har varit på ett superhärligt humör. Det blev så klart bad med bästismorfarn men sagoläsningen den är min.

Jag måste bara berätta om ett litet samtal Oliver och jag hade när vi hade varit och köpt lördagsgodis. Vi gick en annan väg än den vi brukar och plötsligt stannar Oliver och pekar på ett av husen.
 
- Mormor vet du en sak? Jag bor här.
-Jaha jag trodde du bodde i Hagsätra
-Jag gjorde de förut men nu har jag flyttat, Linus å jag bor här å Sebbe (Linus är storbror Sebastians kompis och som även är Olivers låtsaskompis)
- Men bor ni sjäva? Är det ingen mamma eller pappa som bor med er?
- Nä faktiskt inte....vi alldeles själva
- Vem lagar mat då?
- Det gör jag...jag kan det...pomm fritt brukar vi äta!
 


Kram
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar