söndag 2 september 2012

Bio och skateboard

Hej Alla Fina!

 
Vår lille nattgäst sov ända till halv åtta. Vi låg kvar i sängen och småpratade lite i väntan på att kaffe skulle bli klart och det är så mysigt tycker jag. Nu för tiden har vi väldigt "djupa" samtal om allt mellan himmel och jord, Oliver är en nyfiken kille och vill veta hur allt hänger ihop. Oftast har han själv svar och lösningar på det han undrar och det finns nog ingenting som han inte "kan" just nu. En tre och ett halvt årings självförtroende är på topp, härligt!
 
Förmiddagen hasade vi runt i pyamas och slappade, kollade lite på TV, målade naglarna och lekte med bilar......soft och skönt.

 
Sen var det dags att åka till bion. Vi såg "Prick och Fläck på pricken" en lite smårolig film om "stora" vardagsbekymmer som myror på en picknickfilt, tandtroll,  att städa.... Oliver skrattade och mumsade i sig sin tablettask. Det var en kul film sa Oliver när den var slut.

 
 

 
 När filmen var slut så var det meningen att vi skulle köpa gympadojor till Oliver men vi hittade inga som var bra, men vi hittade något annat.
 
-Mormor kan du köpa en skejtbård till mej?
- Kan du åka på en sån då?
-Jo det kan jag faktiskt....jag kan de.
 
Vi gick till Stadium och där valde Oliver denna. -Den e jättejätte gullig å cool.
Behöver jag säga att det var en glad och "cool" kille som "åkte" bland alla kunder i Sickla.
 

 
-Mormor.....Ser du att jag kan!


Helgen är snart slut och en ny arbetsvecka är på gång......Ha det gött och var rädda om er!
 

Kram

H

1 kommentar:

  1. Snygg header babe!!!!!!
    Ok, nu har du en skejtarunge i familjen alltså!
    Härligt! Kram T

    SvaraRadera