lördag 8 september 2012

En LOVELY lördag

Godkväll mina Vänner,skönt med helg eller hur?

 
Lite trött óch seg i morse, ja det blir ju lätt så när man varit ute och slarvat. Nä då så farligt var det inte *fniss*. Jag mötte upp Birgitta A och B på söder och vi gick till den trevliga och mysiga restaurangen AXELA på Götgatan /rekommenderas) där åt vi middag, drack vin och babblade, surrade och skrattadeså tårarna rann. BB gav upp först men BA och jag avslutade kvällen på "Allt och himlen därtill". Tack girls för en toppenkväll!
 
När morgonfikat var uppdrucket så fick jag ett ryck och bakade en kaka till middagsgästerna. Jag vispade ihop en vanlig sockerkakssmet och sen blandade jag i lite kokos. Hällde i smeten i formen som jag "bröat" med kokos ploppade i hallon och toppade kakan med marängsmet. Fasiken vad smarrig den blev!
 

Sen blev det en förmiddag med välhövlig och härlig träning, fasiken vad bra jag alltid mår efter jag tränat..... så full med positiva endorfiner gick handling och matlagning lätt som en plätt!
 
Gästerna kom och vi åt tacos, ja alla utom papsen som jag hade fixat pannbiff till, och till kaffet så njöt vi av den goda kakan.



 Morfarn och Oscar

 
Mina ÄLSKLINGSUNGAR




Nu ska jag krypa ner under filten i soffhörnan och titta på körslaget
Ha en skön lördagskväll......

Kram
H


1 kommentar:

  1. Hallonkakan ser väldigt smarrig ut. Lille Oscar, som han har vuxit och storebror är en riktig kille nu, så duktig på allt.
    Kram från faster och farbror

    SvaraRadera