lördag 19 maj 2012

Tyresö medeltidsdagar

Det kunde väl vara spännande och roligt för en treåring att få se riddare och hästar tänkte jag och hämtade Oliver. Mot Tyresö alltså.

Vi parkerade bilen och när vi kom in på själva området bredvid Tyresö kyrka och slott så blev iaf jag fångad av stämningen. Det låg en doft av grillat kött, hästar, tjära och blommor men Oliver han fick syn på något väldigt spännande. VATTEN! -Kom mormor vi kan kasta stenar....JAAAAAA! Men vi kan väl gå runt och titta lite på riddarna....på hästarna försökte jag..... men NOPE Oliver ville bara till vattnet.

  
Det där med riddare....nej det var inget för Oliver så vi höll oss till vattnet.
När vi står där vid vasskanten så prasslar det till och mina "ormvibbar" gör sig påminda.
DET VAR EN ORM, en anakonda eller en kobra eller kanske en huggorm!!!!!
Jag lyckades fånga ormens huvud på bild när den simmar i väg.........Usch jag tycker verkligen att det är obehagligt med ormar YECK!


Även en liten "sten och pinnkastande" pojke blir trött och behöver fylla på med något i magen.Efter en chokladboll och en festis så var det full rulle igen.


Här kommer några pics från dagen.






KRAMAR
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar