torsdag 17 maj 2012

Sjuttonde maj ......

........ då är det festligt värre i Norge men här i Farsta var det en helt vanlig dag.


HALLÅ DÄR!

Ledig och sovmorgon, kan dagen börja bättre? Men efter fikat så fick jag jag en otäck upplevelse. Så här var det. Vi har ju skapat en liten morgontradition, jag och pappsen alltså, vi ringer alltid på morron och kollar läget liksom. Jag ringer, en gång, två gånger, ....fem gånger och inget svar! Nu började mitt hjärta slår lite extra fort.......
Det var bara att sätta sig i bilen och åka till Sköndal där jag TACK OCH LOV möttes av en yrvaken pappa som undrade vad jag gjorde där! Fasiken vad jag blev lättad. Allt var ok, men Iphonen var på ljudlös och självklart hörde han den inte, han sov ju. Jag blev så glad och lättad så tårarna kom....jag har väldigt nära till mina känslor nu.

Efter detta lilla äventyr åkte jag och mannen och tvättade bilen eftersom vi ska få den värderad i morgon. Vi har dock en köpare men det kan ändå vara intressant att se vad bilfirman erbjuder.


I dag var Oscar på hörselkontroll på Danderyd. Han hörde så bra, hur dom nu kan mäta det på en 2 veckors bebis?

På hemvägen kom de hem till oss och vi fick lite mys med våra killar. HÄRLIGT!
Oscar han är så lugn och verkar trivas med livet och med mammans tuttar, han äter jämt.
Oliver är så gullig med Oscar, han fixar med nappen, pussar och gosar......syskonkärlek.
Fast visst blir det lite avundsjuka, när jag gosar för mycket med Oscar då hittar Oliver alltid på nåt vi ska göra. I dag så sa han- Ge bebisen till mamma så kan vi mysa där inne (sovrummet). Myset var att jag fick höra till Olivers tolkningar av Manboy, Popular, Nossa, och Bad boys! Han är så skön när han sjunger, han kan varenda gest och ansiktsuttryck som Erik Sade gör och hans engelska är underbar!

Jag frågade om han inte kunde sjunga när jag filmade men NOPE! -Jag har sjungit färdigt så nu är det för sent  svarade Oliver mig. Typiskt!






Kramar
H




2 kommentarer:

  1. God morgon
    Jag har infört Regel nr 1, sätt aldrig telefonen på tyst vid frukostslummern Regel 2, ring själv innan nämnda slummer, så skall vi undgå det som hände.
    P & K
    Daddy

    SvaraRadera