fredag 6 januari 2012

Mormor va fasiken e ankorna?

I dag hade vi besök av den lille snusegrisen, nej jag menar av storkillen som snart fyller 3år och som kan allting själv!

Mamman åkte och handlade födelsdagspresenter, morfarn åkte och tvättade bilen och Oliver och jag bestämde oss för att ta en promenad till Magelungen och mata änderna. Tji fick vi, inte en and så långt ögat kunde se. Vi gick längs strandkanten och "letade" efter nån liten fågel som ville ha våra Skogaholmslimpskivor ......... till slut säger Oliver
 - Mormor va fasiken e ankorna? Var har dom tagit vägen?

Vi gav upp och lämnade brödskivorna på bryggan och gick och mötte morfarn. Oliver charmade till sig några tågvagnar till sin tågbana medans morfarn och jag fick nöja oss med apelsiner, toapapper och Aftonbladet! Det är skillnad.

Trots att vi inte hittade några änder så hade vi iallafall en mysig vinterpromenad.


- Mormor jag tycker om snö! 


The flying OLIVE!



MOOOHAAAAHAAA!


Va fasiken e ankorna?





Vintervackert


Farsta gård i motljus



Kan åka rullband själv! 


- Morfar kan du bära mig? Såklart morfar kan det!


Oliver tyckte han behövde en ny tandborste och tandkräm. Modell Bamse!


Sagomys i soffan.

Kram
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar