lördag 5 november 2011

Söndag på en lördag.....

God kväll på er alla HÄRLIGA bloggisar!

Tänk vad såna här helgdagar var trista när man yngre. Allt var stängt och tyst, så tråkigt. Det är skillnad mot idag det. Affärerna är öppna, kvällstidningarna kommer som vanligt.

Min dag i dag har varit bra och jag känner mig riktigt "motionerad". Startade dagen med ett Step up-pass och sen blev det en låååååång promenad fram och tillbaka till Skogskyrkogården med Jeanette och Oliver. Väldigt trött i benen just nu! 
På och utanför kyrkogården vimlade det av gravljus/korvförsäljare och Bajamajorna var uppställda redo för möta dagens invasionen av besökare. Vi tillhörde invasionen men vi hade köpt grsvljusen i Farsta och kissa gjorde vi innan vi gick hemifrån.


Lite lördagsgodis i form av choklad inna promenaden!


Mamman försöker övertala sonen om att det är skönt att sova.....zZzZzzZ


Han somnade så sött den lille godingen


Jag hade med mig "finkameran" så jag passde på att fotografera hösten.....





På den judiska kyrkogården så ligger det ofta stenar på gravstenarna. Det är tydligen en tradition att lägga en sten när man besöker graven och jag tror att stenen symboliserar att man kommer tillbaka.. Jag tycker ialllafall att det ser så fint ut med alla små stenar.


 Vi tände ljus hos min morfar och mormor, tänk om de hade fått träffa Oliver.......


Vicket konstit lellon....


Löv


Varmkorv


En stolt mormor.....och i vår kommer en till att älska! Lycka!!


Dagens fynd, 30 rosor för 100:- på torget! Visst är de vackra?


Jag hopps ni får en skön och mysig lördagskväll

Kram
H


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar