söndag 11 augusti 2013

Min lördag

Min lördag inleddes med ett pass i tvättstugan. Nödvändigt och väldigt skönt när de nymanglade lakanden ligger i linneskåpet och doftar blått Comfort sköljmedel...mmmmm

En snabbdusch och sen åkte jag till Hagsätra och stuvade in "cirkusfamiljen" i bilen. På agendan stod 1: lämna blod 2: IKEA och däremellan ett besök i leksaksaffären.
Oscar somnade så fort bilen svängde ut från parkeringen men storebror höll låda hela vägen till Skanstull.
Vi lämnade mamman i Södertappens trygga vård och styrde kosan mot Ringen. - Mormor jag tycker vi kan gå till leksaksaffären....och det gjorde vi såklart. Det blev en sväng in på HM där mormorn köpte sig en klänning och Oliver en Blixten Mcqueen t-shirt.

När mamma var tömd på några dl blod så fortsatte vi mot IKEA där vi provlåg några sängar´, plockade på oss lite smått och gott men la tillbaka det när vi såg kassaköerna, det blev mjukglass till alla utom Oscar som tryckte i sig en varmkorv.


 Oscar sussar gott!
 Inom loppet av några minuter så kom ett gäng ambulanser och poliser med sirenerna på, LYCKA!
 
 På IKEA
 Den här sängen kommer troligen hamna på Molkomsbacken, iaf om Oliver och jag får bestämma!
 
 En till Oscar....speglar är kul!
 

 Oliver plockar lördagsgodis och Oscar är ännu ovetande om godsakerna i burkarna!
 


På eftermiddagen/kvällen så tog mannen och jag oss en MC tur, Rosenhill- Skanssundet- gamla Södertäljevägen -hem, härligt och glida fram i solskenet. Sen åkte vi hem och fixade laxpasta, delade på en flaska rött och avslutade kvällen i soffan tillsammans med den fantasiska filmen En oväntad vänskap.

Kramar
H

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar