söndag 18 augusti 2013

Halloj

Jamen vad händer?
Jag har ju blivit fullkomligt värdelös på att uppdatera...sorry. Förra söndagen, en hellång vecka sen sist, hur ni haft det? Och vad har jag gjort? Hm låt mig samla ihop hjärnan .....
I måndags ja då var det jobb hela dagen. Ännu så länge är det ganska lugnt och alla barn leker så det knakar och det är lite härlig soft "mingelkänsla" bland de vuxna.
I onsdags var det middag på stan och i torsdags var jag och dansade i Hågelbyparken och sen var det plötsligt fredag, hur fort går en vecka egentligen?
I lördags så var det Mälaren Runt. Men eftersom mannen har inflammation i axelns slemsäck så var det inget att ens tänka på så jag och Monica åkte till Österåkers konsthall Länsmans gården  och tittade på fina tavlor, keramik och den härliga trädgården. Ja den egenliga orsaken till att vi åkte dit var att en av de konsulter vi jobbar med driver ett café där tillsammans med sin dotter. Ett jättemysigt och trevligt fik som jag varmt rekommenderar. Här är adressen www.osterakerskonsthall.se
Men säg den glädje som varar. När jag kom hem så kände jag mig lite frusen och "sjuk" och när jag gick på toa för att ....... så sved det som eld. Säkert urinvägsinfektion. Fick tid på Gullmarsplans närakut och mycket riktigt UVI så "tack och bock" och recept på en veckas penicillinkur. Ingen kul kväll och natt kan jag informera er om men i dag känns det lite bättre. ja man får väl vara glad att man hann bli 55 innan denna lilla åkomma slog till för första gången.
I dag så var ÄLSKLINGSUNGARNA här och busade. Oliver och morfarn kollade brandbilar, lastbilar och tåg på datorn och Oscar underhöll en hängig mormor.
På eftermiddagen åkte vi till Nynäshamn och åt varsin glass och nu blir det filmtajm. Jag tror nog att jag blir hemma från jobbet i morgon, inser att jag inte är riktigt "fit for fight"....
Ha en fortsatt skön helg och här kommer lite bilder från helgen, enjoy!
LÖRDAG




SÖNDAG




Kramar från en risig bloggerska

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar